-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49816 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

چرا نام ائمه(ع) در قرآن ذكر نشده است ؟
ين گونه موارد در قرآن كم نيست و ناشي از حكم و مصالحي است. بهتر است اين سؤال را به گونه اي ديگر مطرح كنيم كه: اساسا چرا نام چهارده معصوم(ع) در قرآن نيامده و چرا ...؟ اما پاسخ: اولا مگر نام خود پيامبر(ص) در قرآن نيامده است؟ پس چرا بسياري از كفار و مشركان تنها آن گاه كه مجبور شدند به ظاهر اظهار اسلام نمودند. مگر امروزه حتي در ميان مسلمانان ترديدهايي نسبت به آن حضرت القا نمي كنند؟ آيا بودن نام پيامبر(ص) در قرآن همه شبهات را رفع نموده است؟ مسلما اين چنين نيست. بنابراين تصور نشود اگر فرضا نام حضرت علي(ع) در قرآن مذكور مي شد ديگر اختلافي در كار نبود. ثانيا بناي كار خداوند در قرآن بر بستن همه راه هاي شبهه و ترديد نيست. در آيه شريفه سوره انعام مي فرمايد: {A{/Bوَ لَوْ جَعَلْناهُ مَلَكاً لَجَعَلْناهُ رَجُلاً وَ لَلَبَسْنا عَلَيْهِمْ ما يَلْبِسُونَ {w1-11w}{I6:9I}/}A}؛{M اگر ما پيامبران را از بين فرشتگان خود نيز انتخاب مي كرديم آنان را به صورت انساني قرار مي داديم و همان لباس كه مردان مي پوشند بر آنان مي پوشانديم M}». يعني همواره جاي شبهه باقي است و هنر آن است كه از ميان اين همه شبهات و سنگلاخ ها حقيقت ديده شود و راه صحيح طي گردد. ثالثا گرچه نام علي(ع) در قرآن نيامده است ولي به تصريح مفسران و دانشمندان شيعه و سني در برخي از آيات قرآن آن حضرت با وصف معرفي شده اند مثلا آيه: «{/Bإِنَّما وَلِيُّكُمُ اَللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا اَلَّذِينَ يُقِيمُونَ اَلصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ اَلزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ {w1-17w}{I5:55I}/}. تنها ولي شما خدا و رسول و مؤمناني هستند كه نماز را بياد داشته و به فقيران در حال ركوع زكات مي دهند». به تصريح مفسران اين آيه در شأن حضرت علي(ع) نازل شده است آن گاه كه حضرت انگشتري خود را در ركوع به سائل دادند. آيا همين آيه كافي نيست كه ولي مؤمنان مشخص گرديده و تا هنگامي كه او باشد نوبت به ديگران نرسد. براي آگاهي بيشتر ر.ك: 1- آن گاه هدايت شدم،تيجاني 2- امامت و رهبري،استاد مطهري 3- رهبري امام علي(ع)، (ترجمه المراجعات)،علامه شرف الدين، مترجم: محمد جعفر امامي 4- بررسي مسائل كلي امامت،ابراهيم اميني 5- شيعه و تهمت هاي ناروا،محمد جواد شري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.